Instytut Pantone wybrał nowe barwy na rok 2021. Niebieski – 19-4052 Classic Blue przeszedł do historii.
Wybranie barwy na rok 2021, dla badających globalne trendy prognostyków Pantone było nie lada wyzwaniem.
Dlatego też, w tym roku wybór padł na tandem barw, który tworzą: Ultimate Grey (Pantone 17 – 5104), opowiadający o sile i odporności oraz Illuminating Yellow (Pantone 13 – 0647), oznaczający nadzieję i przy okazji pasujący do dywanu z wybiegu Prady (wiosna – lato 2021).
Oprócz wspomnianego wybiegu Prady, ubrania w nowych kolorach można było zobaczyć na pokazach Gucii, Balmain, Givenchy i Jacquemus.
Warto zauważyć, że ostatni raz Instytut postawił na tandem barw w 2016 roku, w którym królowały Serenity (Pantone 15-3919) i Rose Quartz (Pantone 13-1520).
Pantone LLC to założone w roku 1963 przedsiębiorstwo z siedzibą w Carlstadt w stanie New Jersey, znane z produkcji systemów używanych w przemyśle poligraficznym. Spółka opracowała i wydała swoją skalę kolorów (Pantone Matching System), która w podstawowej wersji opisuje 1761 kolorów. Kolory Pantone na tzw. Pantoniarkach (wzornikach) powstają przez zmieszanie 18 pigmentów (w tym białego i czarnego), określa się je numerami i oznaczeniami dodatkowymi takim jak np. fluorescencja, połysk.
W związku z rozwojem przedsiębiorstwa, w 1986 roku został powołany Instytut Pantone, którego głównym celem jest prowadzenie badań dotyczących trendów kolorystycznych i udzielanie konsultacji kolorystycznych przedsiębiorstwom, biznesmenom, projektantom, designerom, artystom i wszystkim osobom, które wierzą, że kolor w 85% odpowiada za decyzje zakupowe konsumentów.
Jak wielokrotnie podkreśla w swoich wywiadach Prezes Zarządu Pantone Color Institute, Latrice Eiseman, kolor jest formą języka, a język odzwierciedla zmiany kulturowe. Dlatego, eksperci – koloryści pracujący dla Instytutu, analizują tendencje pojawiające się w świecie designu pod kątem przydatności dla przemysłu i konfrontują je z aktualnym krajobrazem kulturowym. Dobrze dobrana kolorystyka to taka, która odpowiada aktualnym trendom, zjawiskom popkultury, sytuacji społeczno – ekonomicznej i problemom, z którymi globalne społeczeństwo mierzy się na co dzień.
Instytut Pantone współpracuje i świadczy usługi doradcze dla największych, znanych na całym świecie brandów, przedsiębiorstw i projektantów, którzy za pomocą koloru chcą docierać do swoich odbiorców.
Więcej można dowiedzieć się, a przede wszystkim zobaczyć na oficjalnej stronie Pantone: www.pantone.com